Erasmus

Erasmus+
KA210-SCH - Small-scale partnerships in school education


Erasmus Vect POS
432615758 1780139052492293 1719271399166689613 N



2024 márciusában első ízben vesz részt iskolánk, a Fehérgyarmati Deák Ferenc Általános Iskola, Gimnázium és Kollégium az Erasmus+ európai uniós programban. A program során szoros kapcsolatot kiépítésén fáradozunk a törökországi Serik körzet Antalya városhoz tartozó Bahcesehir Koleji általános- és középiskola és intézményünk között. Az uniós projekt célja egyfajta digitális híd kialakítása a két partnerintézmény között. Az egyre digitalizált világban elengedhetetlen, hogy a diákok és tanárok magabiztosan mozogjanak a digitális eszközök és technológiák terén. A projekt arra törekszik, hogy felkészítse a résztvevőket a modern technológia hatékony és tudatos használatára, amely lehetőséget teremt a diákok és tanárok számára egymás megismerésére, a kulturális megértés elmélyítésére, valamint a közösségépítésre.
Ennek keretében iskolánk vezetősége partneri szerződést kötött a törökországi iskolával. 2024. március 12 és 19-e között 10 tanuló és 3 kísérő tanár vehet részt első ízben az iskolalátogatási programban Antalyában. A program során közös projektek, hospitálás, digitális tevékenységek, kirándulás és közösségépítés valósul meg. Május hónap folyamán iskolánk fogadja majd a török vendégeket.


432774368 365981906415873 6456885456794422570 N

A Fehérgyarmati Deák Ferenc Általános Iskola, Gimnázium és Kollégium 2024. december 7–14. között vendégül látta a törökországi partneriskola diákjait és tanárait. A program célja a kulturális kapcsolatok ápolása, a nemzetközi együttműködés erősítése, valamint a tanulók közötti személyes és kulturális tapasztalatcsere elősegítése volt, melynek során tovább bővíthették digitális ismereteiket is.
A török vendégek Budapestre érkeztek, ahol elsőként a magyar történelem és kultúra ikonikus helyszíneit tekintették meg. A program során sor került a magyar–török történelmi kapcsolatok bemutatására is. A városnézés után a csoport megérkezett Fehérgyarmatra, ahol elfoglalták szállásukat.
Másnap a magyar és török diákok közösen kirándultak Debrecenbe. A nap folyamán megtekintették a város nevezetességeit, többek között a Debreceni Református Nagytemplomot, mely az itteni református egyház központja. A program által a vendégek megismerkedhettek a keresztény vallás templomainak jellegzetességeivel. Aztán hagyományos karácsonyi vásárba is betekintést nyertek a diákok, mely által szintén bővíthették ismereteiket az itteni hagyományokról. Ezenkívül a program lehetőséget biztosított az ismerkedésre, a kötetlen beszélgetésekre és kulturális tapasztalatcserére. A diákok közösen sütöttek kürtőskalácsot, így ismerkedtek a magyar gasztronómiával és kulináris szokásokkal. Közös vacsorára került sor, melynek negatívuma volt, hogy az utazást szervező cég a magyar kísérő diákok számára nem biztosított vacsorát.

intézményi aktivitások (hétfő-csütörtök)
A hét első tanítási napján a vendégek bekapcsolódtak az iskolai életbe. Először megismerkedtek intézményünkkel, programjaikkal, hagyományaival. Mindkét fél bemutatta az intézményét, mely során digitális platformokat is használtunk. A török vendégek számára istenhozott-ajándékkal kedveskedtünk, egy beregi hímzett motívummal díszített nyakláncot kaptak, melynek készítéséhez a tradíciók (keresztszemes hímzés) és a 3D nyomtatás fúzióját hívtuk segítségül. Ezt követően interaktív angol nyelvórán vehettek részt, amely során játékos formában gyakorolták a nyelvet magyar társaikkal, melynek során megismerték a Magyarországon használatos nyelvtanító internetes applikációkat is. A napot közös sportprogram zárta, amely tovább erősítette a barátságokat és a csapatszellemet.
A keddi program során a diákok LEGO-építési és robotika foglalkozásokon vehettek részt. A LEGO robotok építése lehetőséget biztosított a tanulók digitális készségeinek gyakorlati fejlesztésére. A diákok megismerkedtek az algoritmikus gondolkodás alapjaival, kreatív módon alkalmazták az IKT-eszközöket, és megtapasztalták a digitális technológiák aktív, problémamegoldásra épülő használatát. A napot közös énekfoglalkozással folytatták, mely során ismert angol és magyar karácsonyi dalokat tanultak vendégeink, ezáltal közelebb kerültek a karácsonyi hagyományok megismeréséhez, így elősegítve a program interkulturális céljának megvalósítását.A tanulói foglalkozásokkal párhuzamosan műhelymunkára került sor. A körzet országgyűlési képviselője, dr. Tilki Attila úr köszöntötte az iskolába érkező vendégeket, az iskola vezetőségével együtt a további együttműködésről folytattak tanácskozást. Külön említésre méltó, hogy Tilki képviselő úr képviseli hazánkat a Türk Tanácsban, így az ebben rejlő lehetőségek kiaknázása is szóba került. A diákok számára Tilki Attila angol nyelven tartott előadást a magyar-török kapcsolatokról, kiemelve a magyar-török történelem kapcsolódási pontjait. Az előadás sikerét mutatja, hogy a török diákok számos kérdést tettek fel képviselő úrnak, amire ő készséggel válaszolt. Délután a diákok látványos honvédelmi bemutatón vettek részt, ahol betekintést nyerhettek az iskolánkban folyó honvédelmi alapképzésbe, s ezáltal a magyar honvédség működésébe.
Szerdán a vendégdiákoknak lehetőségük volt a természettudományos laborban különböző kísérleteket végezni diákjainkkal együttműködve. A program nemcsak a tantárgyi ismeretek bővítését szolgálta, hanem a gyakorlati tudás fejlesztését is elősegítette. A laborfoglalkozások és a kooperatív feladatok hozzájárultak a kritikus gondolkodás, az önálló tanulás és a csoportmunka készségeinek fejlesztéséhez. A közös program délután is folytatódott kulturális tevékenységgel, hisz tradicionális magyar táncház keretein belül nemcsak magyar néptáncot tanultak vendégeink, de mi is megismerkedtünk a török népi tánc alapjaival, s mindez hozzájárult egymás kultúrájának még jobb megismeréséhez, az interkulturális kompetencia fejlesztéséhez.

Csütörtökön a diákok a microbit programozással ismerkedtek meg, amely során egyszerű programozási feladatokat oldottak meg sikeresen. Ezek a tevékenységek elősegítették a digitális eszközökkel való magabiztos és tudatos munkavégzést és hozzájárult az innovációs készség fejlesztéséhez. Ezt követően egy vitára került sor, melynek témája „A közösségi média hatásai” A közös program keretében fejleszthették érvelési készségüket és kommunikációs képességeiket angol nyelven. Emellett hozzájárult a kritikus gondolkodás, érveléstechnika, demokratikus gondolkodás, állampolgári kompetencia és a kooperatív készségek fejlesztéséhez.
Összességében a program komplex módon járult hozzá a tanulók személyiségének, gondolkodásának és kompetenciarendszerének fejlődéséhez, miközben élményekben gazdag, értékes időt tölthettek együtt.
A törökországi diákok látogatása mindkét fél számára maradandó élményt nyújtott. A program során számos barátság született, a diákok idegen nyelvi készségei fejlődtek, és bepillantást nyerhettek egymás kultúrájába, mindennapi iskolai életébe. Ezenkívül a résztvevő diákok több területen is jelentős fejlődést mutattak a különböző kompetenciák tekintetében, különösen a digitális kompetencia és az állampolgári ismeretek területén
A program megerősítette az intézmények közötti kapcsolatot és remek alapot szolgáltatott a jövőbeli együttműködésekhez.




Fényképek, videók diákjaink törökországi látogatásáról IDE KATTINTVA

Fényképek, videók a Török diákok magyarországi látogatásáról IDE KATTINTVA

Erasmus Summary

4d710afbdca7 4348dbd9a9a4

Digitális Kompetenciák- A digitális készségek fontossága a mai társadalomban és munkaerőpiacon IDE KATTINTVA

Rólunk

eu.jpg

Fehérgyarmati Deák Ferenc Gimnázium (korábban Zalka Máté Gimnázium) Középfokú oktatás - nyelvi, belügyi, emelt természettudományos és  nyolcosztályos képzés.

Tovább olvasom...